Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy cookies w celach funkcjonalnych, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jeżeli nie blokujesz plików cookies, to zgadzasz się na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia Twojej przeglądarki.

Bez poślizgu w kopalni

Łańcuchy pewag compact cross 14

na kołach Biełaza

Zimowa aura nie jest w stanie przeszkodzić w produkcji, może jednak tak jak na zwykłych drogach utrudnić życie. Opady śniegu czynią utrzymanie dróg technologicznych jednym z bardziej czasochłonnych zadań, niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa pracy operatorów wodzideł. Prowadzenie 40t kolosa do lub z wyrobiska, pomimo opon trakcyjnych, staje się często trudnym zadaniem. Operatorzy nie raz zetknęli się z problemem ruszenia pod górę przy pełnym obciążeniu i zmuszeni byli do „skorzystania z pomocy” innych maszyn; inni zaś za wszelką cenę starali się utrzymać wozidło pokonując zakręty zjeżdżając z górnych pokładów wyrobiska. Odśnieżanie, posypywanie drobnymi frakcjami kamienia często było tylko połowicznym, aczkolwiek drogim, rozwiązaniem.



W takich sytuacjach kierowcy ratują się łańcuchami śniegowymi. Łańcuchy na kołach maszyn budowlanych czy górniczych są tematem znanym. Łańcuchy w kopalniach to do tej pory ochrona opon ładowarek, chroniących opony przez cały rok.

Ale co z woziidłami? W tym roku pierwszy 40t biełaz wyposażony w opony 21.00-35 został uzbrojony w łańcuchy trakcyjne pewag compact cross 14 produkcji pewag austria GmbH. Już po zamontowaniu pierwszej sztuki na tylnym kole, widać było różnicę w ruszaniu – koło z łańcuchem ruszyło z lekko oblodzonego miejsca bez charakterystycznego w tych warunkach buksowania. Po niecałej godzinie uzbrojone wozidło wyjechało w pierwszy kurs do wyrobiska. Pokonanie drogi do i z drugiego poziomu nie stanowiło żadnego problemu, przyszedł więc czas na większe upady prowadzące do trzeciego poziomu. To, co kiedyś nie było brane pod uwagę ze względów bezpieczeństwa operatorów, teraz stało się jednym z prostszych zadań. Wszystko to dzięki tylko trzem łańcuchom…



Łańcuchy na zewnętrznych kołach napędowych przejęły zadanie zwiększające przyczepność i niwelujące efekt buksowania. Dzięki temu pojazd od razu rusza do przodu, nie zużywając bezproduktywnie paliwa. Łańcuch pod fotelem kierowcy zapewnia możliwość prowadzenia wozidła po torze jazdy obranym przez operatora, a nie przez „fizykę”.  Trzy pojedyncze łańcuchy stanowią więc niezbędne minimum do tego, aby przy zaśnieżonych i oblodzonych drogach móc prowadzić prace w wyrobisku.

Bezpieczeństwo pracy zapewniają łańcuchy pewag compact cross z dziesięciokątnym układem ogniw na oponie. Dzięki specjalnym hakom łączącym, montaż jest szybki i prosty, co jest istotne przy załamaniu pogody i konieczności szybkiej instalacji łańcuchów.  Z drugiej strony, gdy warunki na drogach technologicznych ulegają znacznej poprawie, demontaż łańcuchów to kwestia kilkunastu minut.

Zdjęcia łańcuchów śniegowych na wozidłach w naszej galerii zdjęć.

Aby uzyskać więcej informacji na temat łańcuchów trakcyjnych, prześlij zapytanie na adres ao (@) pewag.pl lub zadzwoń:

Andrzej Ostrowski607-635 300


 

Wybierz artykułz archiwum pewag

Najnowsze wiadomości

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010