Wybory 2011

Głosujemy na najlepsze rozwiązania

Zawsze podkreślamy, że łańcuchy śniegowe powinny być dobierane nie tylko pod kątem rozmiaru ogumienia, ale również – a w przypadku kamperów przede wszystkim – charakterystyki pojazdu oraz przewidywanych warunków, w których będą użytkowane.

Nie ulega wątpliwości, że kampery to pojazdy wyjątkowe – wymagają więc dobrania odpowiednich łańcuchów. 

Kampery to pojazdy przeważnie zabudowywane na podwoziach napędzanych na przednią oś. Charakteryzuje je większy ciężar umiejscowiony w tylnej części pojazdu. Często skutkuje to tym, że odciążona jest przednia oś - przednia, napędzana oś czyli właśnie ta, na której montuje się łańcuchy śniegowe! Im podjazd bardziej stromy, tym nacisk na przednią oś coraz mniejszy. Zdarza się, że koła na drodze asfaltowej, nieośnieżonej (!) „dostają poślizgu”.

Do kamperów zdecydowanie proponujemy łańcuchy typu najazdowego: pewag cervino lub pewag austro super wzmocnione. Obydwa modele łańcuchów mają wspólny mianownik – są skonstruowane tylko i wyłącznie z elementów metalowych. Nie posiadają żadnych części plastikowych, gumowych czy też delikatnych systemów samonapinających. 
Można zamontować je tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy pojazd nie stracił jeszcze przyczepności. Wymagają również dociągnięcia po przejechaniu kilku metrów. 

Buksowanie kołami z założonymi łańcuchami jest zdecydowanie niekorzystne dla łańcuchów, ale w przypadku odciążonej przedniej osi nie można wykluczyć, że może do niego dojść. Sprawdzają się w takich sytuacjach łańcuchy najazdowe, które są zdecydowanie bardziej odporne na ewentualne szkodzenia mechaniczne.

galerii kilka zdjęć, które podełali nam zadowoleni użytkownicy łańcuchów pewag cervino.