Łańcuchy na koła pojazdów terenowych

Łańcuchy na kołach Mitsubishi L200

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione - używane w poprzednim sezonie

Łańcuchy antypoślizgowe pewag austro super wzmocnione - używane w poprzednim sezonie

Łańcuchy śniegowe pewag cervino

Łańcuchy śniegowe pewag cervino

Koniec wakacji, czas przyspiesza. Każda firma eksploatująca pojazdy w trudnych warunkach terenowych już teraz powinna rozpocząć przygotowania do najbardziej wymagającej pory roku - do zimy.

Nieodzownym zimowym elementem wyposażenia pojazdu terenowego są łańcuchy antypoślizgowe. Często okazują się przydatne nawet już jesienią! Najwyższy czas więc na zweryfikowanie stanu używanych łańcuchów, (w razie uszkodzeń) zamówienie części i dokonanie napraw.

A co w przypadku nowych pojazdów w taborze?
Trzeba optymalnie dobrać - odpowiedni do warunków terenowych - model łańcuchów antypoślizgowych. Rozmiar łańcuchów należy dopasować, pamiętając o tym, że ogumienie zimowe może być w innym rozmiarze aniżeli ogumienie letnie. Jeśli zimą będziemy stosować opony specjalistyczne AT (all terrain) czy MT (mud terrain), to nawet przy tym samym rozmiarze ogumienia co standardowy, może być potrzebny większy rozmiar łańcuchów. Weryfikacji wymaga także „ilość wolnego miejsca” w nadkolu. Koła z zamontoanymi łańcuchami nie mogą „ocierać” w trakcie jazdy o nadkola czy elementy zawieszenia pojazdu. Najlepszym rozwiązaniem jest wstępna przymiarka; unikniemy wtedy przykrych niespodzianek.

Na załączonych ilustracjach pierwsza w tym sezonie, jeszcze wakacyjna, wstępna przymiarka. Pojazd to nowy Mistubishi L 200 na oponach 265/60-18.

Zweryfikowaliśmy pozytywnie dopasowanie (biorąc pod uwagę również przyszłe opony AT) dla łańcuchów pewag austro super wzmocnione A 82 SV oraz pewag cervino CL 81 S. Upewniliśmy się co do braku kolizji kół z łańcuchami z nadkolem; w przypadku osi przedniej także przy pełnym skręcie kół. Podjęliśmy również próbę dopasowania starych łańcuchów, z poprzednio eksploatowanych samochodów.

Po przymiarkach decyzja. Klient wybrał łańcuchy pewag austro super wzmocnione A 82 SV, najlepsze do trudnego terenu :)

Pomoc w zakresie właściwego doboru łańcuchów antypoślizgowych:

Manager Produktu
Marek Ormaniec
+48 693 361 100
mao(at)pewag.pl