Łańcuchy na koła samochodów osobowych do trudnych warunków jazdy

Limitowana edycja

z okazji 100-lecia łańcuchów śniegowych pewag

Łańcuchy śniegowe pewag uz-retro to limitowana edycja łańcuchów pewag uz-super. Partia około 100 par łańcuchów pewag uz-retro została wyprodukowana z okazji obchodów jubileuszu 100-lecia łańcuchów śniegowych pewag.

Łańcuchy śniegowe w modelu pewag uz-super nie znajdują się w ofercie skierowanej na polski rynek. Dlaczego? Nie są to łańcuchy pomyślane o podstawowym użytkowniku łańcuchów śniegowych pewag w Polsce czyli narciarzu.

Zostały skonstruowane z myślą o wszystkich tych, którzy mieszkają (w Austrii) w przysiółkach położonych wysoko ponad poziomem głównej drogi. Kto był w Austrii ten wie o jakich warunkach piszemy. Często jadąc alpejskimi dolinami można zadać sobie pytanie jak w zimie ktoś jest w stanie dotrzeć samochodem do tak wysoko położonych siedlisk.

Łańcuchy pewag uz-super róznią się od standardowych łańcuchów tym, że nie mają w swej konstrukcji kabla z linki stalowej. Po wewnętrznej stronie koła w miejscu kabla znajduje się łańcuch boczny. Dzięku temu łańcuchy są bardziej odporne na ewentualne uszkodzenia, do którym może dojść w czasie buksowania kołami z założonymi łańcuchami (czego nie da się niestety uniknąć w trakcie pokonywania stromych podjazdów).

W instrukcjach użytkowania łańcuchów uprzejmie informujemy, że łańcuchy należy dobierać mając na uwadze nie tylko rozmiar ogumienia, ale również skalę trudności przewidywanych warunków ich użytkowania. Gwarancja bowiem nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, które mogą powstać w wyniku buksowania kołami z zamontowanymi łańcuchami. Elementem, który w takich sytuacjach najczęściej ulega uszkodzeniu jest właśnie kabel z linki stalowej, który - pod wpływem działających na niego bardzo dużych sił - ulega deformacji.

W konsekwencji tej nietypowej budowy łańcuchów pewag uz-super (łańcuch boczny zamiast kabla z linki stalowej), w czasie montażu należy na łańcuchy najechać (co może nie jest najbardziej komfortowe), ale z drugiej strony łańcuchy tak skonstruowane są bardziej odporne na ewentualne uszkodzenia.