Łańcuchy Spikes-Spider

Kultowe Spider-y

Od kilku lat na polskim rynku wzrastającą popularnością cieszą się łańcuchy charakteryzujące się komfortowym montażem i demontażem, który przeprowadza się tylko po zewnętrznej stronie koła.

Standardowe łańcuchy  posiadają pewne elementy konstrukcyjne,  które pozycjonują się po wewnętrznej stronie koła. Taka budowa łańcuchów wymusza najzwyklejsze sposoby montażu, które odbywają się albo poprzez najechanie na łańcuchy albo poprzez przeciągnięcie linki kabla za kołem. Obydwie metody wiążą się z tym, że pewne elementy konstrukcyjne łańcuchów należy pospinać ze sobą i umiejscowić za oponą. Dla osób, które nie często korzystają z łańcuchów, może to być pewną niedogodnością. Spikes-Spider Compact ozwiązują ten problem.

Łańcuchy Spikes-Spider montuje się tylko po zewnętrznej stronie koła. Absolutnie nie ma  potrzeby wsuwania rąk za koło na jakimkolwiek etapie zakładania łańcuchów. Przypina się je po prostu do - uprzednio zamocowanych do śrub w kołach - adapterów. Łańcuchy śniegowe Spikes-Spider są więc znakomitą alternatywą dla wszystkich tych, którzy w sposób szybki i czysty chcą sprawić, by łańcuchy znalazły się na kołach pojazdu.

Są sytuacje, kiedy sięgnięcie po nowatorskie rozwiązania oferowane przez Spider-y nie są alternatywą lecz wręcz koniecznością. We wzrastającej ilości modeli samochodów montowane jest co raz to większe ogumienie. Im opona szersza tym mniej miejsca za kołem na jakiekolwiek elementy konstrukcyjne standardowych łańcuchów. Łańcuchy montowane tylko od zewnętrznej strony koła są w takich sytuacjach często jedynym rozwiązaniem. Dotyczy to zwłaszcza takich marek pojazdów jak: Volvo, Jaguar, Infiniti, Land Rover.

W przypadku pojazdów napędzanych na tylną oś problem nie zawsze jest związany z brakiem miejsca w nadkolu. Często elementy zawieszenia tylnego mostu utrudniają sprawny montaż łańcuchów. W standardowych łańcuchach, po przeciągnięciu linki za kołem należy ją następnie unieść i spiąć przed kołem na „godzinie 12”. Przy szerokim ogumieniu i niskim zawieszeniu samochodu jest to często awykonalne. Wiedzą o tym dobrze posiadacze takich marek pojazdów jak: Mercedes, BMW, czy Lexus, którzy często wybierają właśnie z tych względów łańcuchy Spikes-Spider Sport.

Wspomnieliśmy o co raz to większych rozmiarach kół montowanych w samochodach osobowych. Posiadacze SUV-ów wiedzą coś na ten temat... Na tak duże koła jakie montowane sa obecnie w SUV-ach nie ma na rynku standardowych łańcuchów czyli takich, których montaż przeprowadza się poprzez przeciągnięcie kabla z linki stalowej za kołem.  Łańcuchy Spikes-Spider wychodzą naprzeciw oczekiwaniom właśnie posiadaczy SUV-ów. Nikt z nas nie kwestionuje dzielności terenowej tych pojazdów. Ale znaki nakazu jazdy w łańcuchach dotyczą wszystkich uczestników ruchu drogowego – bez względu na tu czy pojazd jest z napędem 4x4 czy tez bez. Trzeba je mieć zimą w bagażniku.

Poruszyliśmy w tym krótkim artykule aspekty związane z wygodą i komfortem montażu. Ale nie zapominajmy, że posiadanie wyjątkowych łańcuchów czyni z ich posiadaczy i użytkowników kimś "trendy". Zamocowane do kół adaptery Spikes-Spider dodają pojazdom charakteru i wskazują, że kierowcy - zazwyczaj narciarze - są bardzo dobrze przygotowani do nagłej zmiany warunków drogowych.

Wszystkich zainteresowanych uprzejmie odsyłamy do strony poświęconej tylko łańcuchom Spikes-Spider, na której można zobaczyć ciekawą galerię zdjęć zadowolonych użytkowników Spider-ów oraz obejrzeć filmy montażowe obrazujące ideę działania tych nietypowych łańcuchów antypoślizgowych.