Łańcuchy na koła wozów strażackich

Łańcuchy pewag starmove na koła wozów strażackich

Pojazd OSP Brenna w łańcuchach pewag starmove

Pojazd OSP Ustroń Polana w łańcuchach pewag starmove

Pojazd OSP Rajcza w łańcuchach pewag starmove

Pojazd OSP Brenna Centrum w łańcuchach pewag starmove

Pojazd OSP Ustroń Lipowiec w łańcuchach pewag starmove

W miejscowościach podgórskich, zimą pojazdy ochotniczych straży pożarnych często doposażane są w łańcuchy antypoślizgowe.

"Pamiętam jak pewnej zimy..." - wspomina Piotr Kwaczyński z pewag polska Sp. z o.o. - "...podjechał z piskiem opon pod firmę "maluch", z którego wybiegł kierowca i wpadł prosto do firmy po komplet łańcuchów śniegowych. Okazało się, że to druch OSP z miejscowości nieopodal. Jego kompani uczestniczyli w gaszeniu garażu położonego na wzniesieniu. Po zakończonej akcji okazalo się, że mróz zmroził wodę użytą do gaszenia. Kierowca pojazdu bał się zjechać ze wspomnianego wzniesienia. Postanowiono nałożyć łańcuchy na oś przednią pojazdu (nienapędzaną) po to by poprawić kierowalność wozem podczas zjeżdżania z wzniesienia."

Od tej pory wszystkie ciężkie pojazdy OSP z tej miejscowości czekają na sygnał do akcji mając łańcuchy śniegowe zamontowane na kołach. Pojazdy są zaparkowane w remizie na specjalnie przygotowanych gumowych matach. Wiele OSP w rejonach podgórskich praktykuje takie przygotowania zimowe do akcji. Kiedy rozbrzmiewa syrena alarmowa - nie ma już czasu na zakładanie łańcuchów. Pojazdy dojeżdząją do strefy śniegu jadąć często po nawierzchni utwardzonej. W takich warunkach łańcuchy poddawane saąprocesowi szybszego zużycia. Dlatego w fazie wyboru właściwego modelu łańcuchów nie należy kierowac się tylko i wyjącznie ceną..

Łańcuchy śniegowe na koła pojazdów strażackich muszą charakteryzować się wzmocnioną konstrukcją, która zabezpieczy je przed ewentualnym przedwczesnym zużyciem.

Łańcuchy pewag starmove to "waga ciężka" wśród łańcuchów:

  • wykonane są z grubego drutu o profilu kwadratowym StarWave
  • posiadają gęstą siatkę jezdną o śladzie sześciokątnym
  • siatka jezdna jest połączona z siatkami bocznymi za sprawą zgrzewanych pierścieni (a nie zaginanych ogniw jak w tradycyjnych łańcuchach)
  • na ogniwach w części jezdnej są dodatkowo nagrzane poprzeczki poprawiające trakcję oraz wydłużające żywotność łańcuchów
  • łańcuchy są powierzchniowo utwardzone

Manager Produktu

Marek Ormaniec

tel: 693-361100

e-mail: mao(at)pewag.pl