Łańcuchy śniegowe do ciężarówek

Łańcuchy na koła tirów

Austriackie łańcuchy śniegowe KWB do tirów

Łańcuchy śniegowe pewag norweskie z kolcami

Sekcje łańcuchowe. Łańcuchy sekcyjne.

Jesień. Najwyższy czas pomyśleć o przygotowaniu swojego pojazdu do zimowych warunków drogowych. W wielu krajach obowiązują przepisy dotyczące użytkowania, ba nawet tylko posiadania łańcuchów śniegowych na wyposażeniu pojazdu w okresie od ... do ...

W Polsce kierowcy pojazdów ciężarowych i dostawczych muszą liczyć się z koniecznością zakładania łańcuchów, kiedy poruszają się po drogach ośnieżonych i zamontowane są znaki nakazu używania łańcuchów (C-18).

Jadąc za granicę trzeba zapoznać się z lokalnymi przepisami drogowymi!

Przepisy krajów alpejskich wyznaczają standardy.

Do dnia dzisiejszego legislatorzy z Brukseli nie stworzyli jednolitej normy europejskiej dotyczącej łańcuchów śniegowych. Poprzeczkę wysoko zawiesiły regulacje: austriacka O-NORM oraz włoska CUNA. Wszyscy renomowani producenci łańcuchów na koła certyfikują swoje produkty zgodnie z wymogami wspomnianych przepisów. Na przestrzeni ostatnich lat standardem stało się, że łańcuchy antypoślizgowe mają zostawiać na śniegu tzw. ślad rombowy ukośny. Konstrukcja łańcuchów o śladzie rombowym sprawia, że wszystkie elementy konstrukcyjne siatki centralnej łańcuchów układają się pod kątem względem kierunku toczenia się koła - to przekłada się na walory trakcyjne tak skonstruowanych łańcuchów. W krajach alpejskich wystarczy zamontować łańcuchy na zewnętrznych kołach "bliźniaków".

W Norwegii 7 sztuk łańcuchów na kołach zestawu: ciągnik + naczepa!

Najbardziej restrykcyjne są norweskie przepisy drogowe. Ciągnik z naczepą musi być wyposażony w 7 sztuk łańcuchów na: wszystkie koła napędzane, co najmniej jeden łańcuch na koła skrętne ciągnika i dwa łańcuchy na koła naczepy. I tutaj pojawia się często problem...

Standardowych pojedynczych łańcuchów - spełniających wspomniane regulacje austriackie i włoskie - nie da się zamontować na czterech kołach bliźniaków. Rozwiązanie jest jedno: tzw łańcuchy norweskie z kolcami. Charakteryzują się one zdecydowanie inną konstrukcją co umożliwia zamontowanie dwóch pojedynczych łańcuchów na kołach bliźniaka. Łańcuchy na Norwegię zostawiają ślad tzw. drabinkowy, w części jezdnej posiadają naspawane kolce, a boczne łańcuchy wewnętrzne znajdują się blisko barku opony (to właśnie dzięki temu rozwiązaniu można zamontować dwa łańcuchy obok siebie i mieć gwarancję, że będą pracować bezkolizyjnie). Obowiązek posiadania łańcuchów na wyposażeniu pojazdów ciężarowych w Norwegii rozpoczyna się już 15 października.

Sekcje łańcuchowe. Łańcuchy sekcyjne do szybkiego ruszania.

Łańcuchy śniegowe skonstruowane wg austriackich, włoskich czy też norweskich przepisów mają wspólny mianownik - nie da się ich zamontować w sytuacji, kiedy pojazd stracił już przyczepność.  Na wspomniane łańcuchy trzeba bowiem najechać, aby przejść do kolejnych etapów ich montażu. Co w sytuacji, kiedy pojazd stracił już przyczepność? Jedynym rozwiązaniem są tzw. łańcuchy sekcyjne. W dużym skrócie to opaski łańcuchowe na koła, które zapina się dzięki otworom w felgach. Sekcje łańcuchowe mogą służyć do podjechania do bezpiecznej strefy na drodze i zamontowania w niej właściwych łańcuchów. W sekcjach łańcuchowych nie można jeździć na długich dystansach tam gdzie obowiązują znaki nakazu używania łańcuchów śniegowych (standardowych, wymaganych przez lokalne przepisy).

Nie masz łańcuchów? Nasz sklep działa 7 dni w tygodniu, 24h/dobę. Zamów łańcuchy na: www.sniegowe.pl